Forslagene var mange, da en gruppe af byens forretningsdrivende var samlet onsdag aften for at bidrage til Horsens' kommende handelsstrategi. En ting stjal fokus: Sammenholdet blandt butikkerne skal være bedre.
Copy link address
Nicolai Svante Skovgård nissk@jfmedier.dk
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Michael Kongsmark, der starter som citychef i Horsens 1. november, havde også en masse bidrag til den kommende detailhandelsstrategi. Foto: Nicolai Skovgård -
Conny Westphall, chefkonsulent på Erhvervsakademi Aarhus, præsenterede blandt andet 10 globale trends for handelslivet og svarene fra en stor spørgeskemaundersøgelse om de handlende i Horsens. Foto: Nicolai Skovgård -
Mette Frost var som detailhandelsudvalgsformand i spidsen for aftenens møde. Foto: Nicolai Skovgård -
På væggen kunne man parkere de ideer og tanker, der ikke lige var tid til at uddybe. Foto: Nicolai Skovgård -
Der blev lyttet til mange gode forslag. Claus Helgesen fra Vinoble og Martin le Fevre fra Hansen/Nissen havde dog også selv en masse bidrag til debatterne. Foto: Nicolai Skovgård -
Et af handelsstrategiens fem spor er klima. Blandt ideerne var et klima-stempel i byen, hvor man viser sin klimabevidsthed med bistader, hængende haver og solceller. En anden idé var at plante træer på baggrund af, hvor meget handelslivet omsatte for. Det skulle munde ud i en hel CityHorsens-skov. Foto: Nicolai Skovgård