MEN har beholdt tøjsortimentet, men udvidet med bar og renoveret hele butikken.
Horsens: Kaffe og spumante er inden for rækkevidde, hvis man vil puste ud under tøjkøbet, men der er også rødvin og fire forskellige slags gin - samt juleøl på køl - i den nyindrettede bar bagerst i tøjbutikken MEN.
Baren er MEN's nyeste påhit, men den står ikke alene, for hele butikken er blevet nyindrettet med alt fra gulv til loft.
Og nu er herretøjsbutikken åbnet igen efter en måned med begrænset plads og 10 dage med helt lukket.
Prøverummene er blevet samlet, og adgangen omkring trappen er forbedret og baglokalet udvidet. Og vupti blev der plads til en bar med fire barstole og dæmpet belysning.
Også for kvinder
Det er to glade forretningsindehavere, Klaus Andersen og Henrik Fabricius, der byder velkommen i de nye lokaler. Det er faktisk første gang, de gør noget ved dem efter at have drevet butikken i 13 år.
- Det var ved at være på tide, og det var ved at virke slidt, fortæller Henrik Fabricius.
Men hvorfor en bar?
- Relationer er vigtige. Vi interesserer os for kunderne, og hvis de skal opholde sig her, er det vigtigt, at de hygger sig. Vores butiksdesigner, Kasper Mortensen fra EM Interieur, anbefalede os at indrette en bar, så det har vi gjort fortæller Henrik Fabricius.
- Den er ikke kun for mændene, men også for kvinderne, tilføjer Klaus Andersen.
- Faktisk er det i nærheden af halvdelen af de tøjindkøb, der gøres her, hvor konen er med - eller hun kommer her alene for at købe tøj til manden. Og så giver baren os mulighed for at arrangere kundeaftener, forklarer han.
Holder fast i tøjet
MEN har siden slutningen af september kørt for nedsat kraft på grund af det større renoverings- og udvidelsesarbejde, der har givet en lysere butik og 18 kvadratmeter ekstra.
Det var ejendomsselskabet CASA A/S, der iværksatte ændringerne, da der kom en ny lejer til den østlige del af bygningen på Søndergade 15, Café Vivaldi. Under udvidelserne af cafeen blev det nødvendigt at inddrage noget af MEN's plads, og det blev kompenseret med mere butiksplads.
- Vi har haft et supergodt samarbejde med CASA. Hele tiden en god dialog, og vi har fået en god løsning, fortæller Henrik Fabricius.
Og hvad så med tøjet? Er der sket ændringer der?
- Nej, vi ligger et godt sted nu i forhold til, hvor vi gerne vil være. Vi holder fast i det hele, men den nye indretning og plads giver os mere luft mellem de enkelte brands, fortæller Klaus Andersen.
Butikken forhandler blandt andet Knowledge Cotton Apparel, Replay, Carhartt, Fred Perry og Kronstadt og har en stor kundegruppe med klippekortordninger, hvor der spares op til rabatter.
Snik-snak over gin'en
Fredag 22. november inviteres de - og alle øvrige kunder - på en lille ginsmagning, og den foregår selvfølgelig i den nyindrettede bar.
Her vil en sælger fra gin-agenturet "1975 by Simon" komme og skrue lidt på flaskerne og fortælle om gin, mens den lyse drik ledsager en uformel snak om vind og vejr - og sikkert også lidt tøj.
Smagearrangementet er mellem kl. 16 og 19.